Menu

Autor:

ředitel kanceláře
původní (2) (1)

4+1 důvodů, proč prodávat s realitním makléřem

Proč nespolupracují všichni při prodeji s realitním makléřem? Protože chtějí ušetřit na provizi. Myslí si, že když budou prodávat sami, provizi “si mohou nechat”. Tak to ale není. Dobrý makléř si na svoji provizi sám vydělá. Jak to? Dám vám 4+1 důvodů.

1. Správně nastavená cena

Nastavit již od začátku správnou tržní cenu je klíčem k prodeji u bytů, domů i pozemků. Předražené nemovitosti zůstávají bez povšimnutí ležet na realitních serverech. Ty s cenou příliš nízkou se prodají sice rychle, ale prodávající tratí. 

Realitní profesionál, který se prodejům věnuje každý den a využívá jednak nástroje cenových map, ale i zkušenosti své a svých kolegů, umí nastavit správně tržní cenu nemovitosti a díky tomu zajistit úspěšný prodej.

2. Plán prodeje

Součástí prodeje je inzerce, prohlídky, druhé prohlídky se stavaři či architekty, návrhy smluv, jejich podpisy, vyřizování financování a předání nemovitosti novému majiteli. Vše je potřeba časově sladit, naplánovat a realizovat.

Dobrý realitní makléř ví, co ho při prodeji čeká. Umí si všechno časově sladit, a to i s ohledem na lhůty a termíny dovolených či státních svátků. Veškeré náležitosti si dokáže nachystat předem a díky tomu proces prodeje zrychlit. Vše navíc s klienty komunikuje a ti tak vždy ví, co se aktuálně děje a jaký bude další krok.

3. Moderní nástroje a dodavatelé

Každý mobilní telefon má dneska fotoaparát. A k tomu napsat pár řádků popisu bytu či domu a je hotovo. Inzerát je na světě. Není to těžké a zvládne to opravdu každý. Jenže “ošklivý” či amatérsky zpracovaný inzerát může nemile hnout s cenou nemovitosti.

Kvalitní realitní makléř na to jde jinak. Využívá fotografy a kameramany s profesionální technikou, copywritery specializující se na prodejní texty, designéry orientující se v moderních trendech homestagingu, drony, grafiky a vizualizátory, advokáty, finanční specialisty, techniky a stavaře. Ti všichni přispívají k výhodnějšímu prodeji.

4. Vyjednávání

Každý kupující chce slevu. Dost často si o ni říká ještě dříve, než jde na prohlídku. A když ne předem, tak před podpisem kupní smlouvy to zkusí každý. A prodávající, který už má za sebou mnohaměsíční maraton shánění podkladů pro hypotéku kupujícího, připomínek ke kupním smlouvám, opakovaných prohlídek s architekty, příbuznými nebo jen tak, často velmi snadno podlehne šikovně formulované žádosti o slevu. 

Makléř je vyjednavač. Obchodní jednání jsou jeho denním chlebem. Ví, na co se připravit, jak hájit zájmy prodávajícího a domluvit s kupujícím dobrý obchod. S podmínkami pro obě strany akceptovatelnými a bez slev na poslední chvíli.

+1. Čas

Svěříte-li prodej své nemovitosti do rukou kvalitního realitního makléře, ušetříte spoustu času. Vše za vás vyřídí a o všechno se postará. Vy tak svůj čas můžete věnovat dětem, rodině nebo si třeba číst knížku či jít na tenis. Zatímco vy odpočíváte, makléř pracuje za vás a pro vás. A kdo z nás by nechtěl mít více volného času, že?