Menu
photo-1473186505569-9c61870c11f9 (1)

Reference: V čem pomůže a jak ji získat

Když jsme se ptali klientů, podle čeho se rozhodují, vyhrály reference a doporučení. Ale když jsme se zeptali, zda referenci napíší, když něco koupí nebo využijí nějakou službu, sdělili, že moc ne. A tak jsme začali pátrat, proč tomu tak je. Chcete také od svých klientů referenci, která vám pomůže získat nové zakázky? Dáme vám návod, jak ji získat, i když nejste e-shop nebo Booking.com.

Pro většinu byznysů je základem automatizace procesu. Vlastně ji i klient už tak trochu čeká. Objednáte si produkt nebo přespíte v hotelu a šup, za pár dnů je v e-mailu žádost o hodnocení, referenci. Automatické, lehce neosobní, ale velmi účinné. Buď je reference pozitivní a obdržený se s ní pochlubí, nebo je negativní a pak se jí “chytrý obdržený” věnuje a zjednává nápravu.

V realitách a podobných oborech bychom doporučili osobnější přístup. Stačí napsat individuální e-mail či zprávu na Messenger. Ale udělejte to osobně. Vypíchněte, co se vám na spolupráci líbilo a proč se těšíte na další. Každého tím potěšíte. A šanci, že vám dá kus svého času a napíše referenci, zvýšíte.

Tady jsou slíbené 3 tipy, co udělat, aby vám klient napsal referenci:

Začněte s proč

Jak říká Simon Sinek, začněte s proč. Když chcete, aby klient něco udělal, řekněte mu, proč je to pro vás důležité. Vysvětlete mu, že jeho reference vám pomůže získat další stejně skvělé klienty. A že budoucím klientům to pomůže zorientovat se a vybrat si toho správného makléře.

Poproste

Jistě jste slyšeli, že “prosím” je kouzelné slovíčko. A věřte, že to funguje. Když někoho slušně poprosíte, zda by vám napsal referenci, zvýší se vaše šance, že ji skutečně dostanete. I automatizované e-maily od e-shopů většinou slovo prosím obsahují. Tak se ho nebojte použít i vy, klidně opakovaně.

Zjednodušte práci

A rada na závěr – musíte to zjednodušit. Pošlete klientovi odkaz na místo, kam chcete, aby referenci napsal. Využijte více možností – referenci na Google, web, Facebook nebo jinou platformu. Ať si klient může vybrat, která je mu nejpohodlnější. Čím jednodušeji to nachystáte, tím více referencí dostanete.

Líbil se vám článek? Nebo čtete náš blog pravidelně? Budeme rádi, když nám dáte referenci i vy:

Třeba na náš Facebook. Nebo na Seznam.cz. A nebo na Google.

Předem děkujeme.