Menu
R

Co dělat před prodejem nemovitosti?

Jste v situaci, kdy chcete prodat byt, dům, garáž nebo jakoukoliv jinou nemovitost? A víte, co dělat předtím, než ji pustíte do “oběhu”?

Jedna z nejdůležitějších fází prodeje nemovitosti nastává ještě před samotným prodejem. Skládá se ze dvou částí – nastavení prodejní ceny nemovitosti a nachystání nemovitosti na prodej (včetně následného focení nemovitosti).

Správně nastavit cenu nemovitosti je velmi důležité, protože nemovitosti, které jdou na trh přeceněné, zůstávají dlouho v nabídce, jsou pro trh okoukané a je velmi těžké, i po zlevnění, je prodat za reálnou tržní cenu. O nemovitostech, které jdou na trh s výrazně nižší cenou, než je reálné, se ani bavit nemusíme.

Správné nastavení tržní ceny vychází jednak z analýzy tržního prostředí – tedy jakou nemovitost si za danou sumu může potenciální klient koupit. Vychází se většinou z inzerce nemovitostí ve vašem okolí s přihlédnutím k faktu, že reálná prodejní cena bývá většinou o 10 – 15 % nižší než cena inzerovaná. Dále je možno použít databázi reálně prodaných nemovitostí v okolí. Profesionální realitní kancelář by takovou databázi měla mít.

Co se týče nachystání nemovitosti neboli home stagingu, zde je důležité vytvořit zejména sadu profesionálních fotografií. Aby byla nemovitost atraktivní, je potřeba základní a zároveň nejzásadnější věc – úklid. Ten většinou zahrnuje také stěhování nábytku, instalaci dekoračních doplňků a podobně. Teprve takto nachystanou nemovitost je možné nafotit.
A jak má působit fotografie nabízené nemovitosti? Stejně jako fotografie hotelového pokoje – čistá, upravená, bez zbytečného nábytku, bez věcí osobní povahy – tak, aby si klient mohl pohodlně představit, jaké by to bylo bydlet v takové nemovitosti.