Menu
co_delame

Jak poznat dobrou realitní kancelář

Je dobré prověřit, zda realitní kancelář opravdu existuje, tedy zda je jako společnost zapsána v obchodním rejstříku.
Dále rozhodně doporučujeme navštívit kancelář samotnou, jejíž stav hodně napoví i o úrovni poskytovaných služeb.

Právní aspekty

Dobrá realitní kancelář vždy pracuje na smluvním základě – chtějte vidět nejen makléřovu plnou moc od realitní kanceláře, ale chtějte také smlouvu zprostředkovatelskou – ať už jako kupující nebo prodávající klient. Máte tak jasně daný rámec spolupráce.
Dobrá kancelář také disponuje etickým kodexem.
Samozřejmostí je předávání hotovosti pouze oproti dokladu, nejlépe v prostorách kanceláře, a také zveřejnění rezervačních účtů na webu kanceláře.

Marketing prodávané nemovitosti

Profesionální makléř se vždy prezentuje kvalitou svých služeb – prezentuje svoji analýzu tržní ceny nemovitosti a marketingový plán pro prodej/pronájem nemovitosti.
Dobrý marketingový plán zahrnuje internetovou inzerci, tištěnou inzerci, prodejní plachtu na nemovitosti, aktivní marketing (oslovování klientů letáčky, případně telefonicky).
Součástí špičkového marketingu je home staging (příprava nemovitosti na prodej zkušeným bytovým architektem) a home inspection (prověření nemovitosti technikem).
Nezapomínejte, že první dojem udělá nemovitost jen jednou, a to prostřednictvím fotografií!

Exkluzivní zprostředkovatelská smlouva na prodej nemovitosti

Pokud prodáváte nemovitost, vždy si pozorně prostudujte smlouvu – profesionální makléř by ji s Vámi měl projít bod po bodu a vše vysvětlit.
Dobrá exkluzivní smlouva je vždy podepsána na dobu určitou, pouze s možností prodloužení. Neobsahuje žádné astronomické sankce ani úhradu nákladů při neprodání nemovitosti.
Dobrá smlouva neobsahuje nesmyslně vysokou kupní cenu, ani odkaz na všeobecné podmínky, které však nejsou přiloženy.
V neposlední řadě pozor na rozhodčí doložky – pokud je ve smlouvě rozhodčí doložka, tak je vždy lépe konzultovat smlouvu s právníkem.