Menu
BLOG (8) (1)

Makléř versus průvodce: Oba vás vezmou na prohlídku, ale...

Pokud jste někdy byli na poznávacím zájezdu, určitě víte, co je to prohlídka. Turistický průvodce vám ukáže pamětihodnosti, povypráví o jejich historii a upozorní na zajímavosti. Neočekáváte, že zmíní důvody, proč byste si danou věc měli koupit či pronajmout. U realitní prohlídky by to mělo být právě naopak.

Průvodce versus makléř

Práci realitního makléře chápeme jako takové rozšířené průvodcovství. Makléř musí jednak klienta provést a ukázat na nemovitosti všechno podstatné. Samotné provádění ale nestačí. Nad rámec toho by měl poskytnout ještě další “služby”.

Jde totiž o individuální přístup. Realitní makléř musí vědět o klientovi, kterého bere na prohlídku, všechno, co je potřeba. Co hledá, proč to hledá, jak řeší financování nemovitosti a podobně. Díky tomu je pak schopný jeho potřeby párovat s vlastnostmi, které má daná nemovitost. Je to tedy vlastně taková prohlídka ušitá na míru.

Emoce a empatie

Dalším důležitým rozdílem jsou právě vnitřní pocity klienta. Turistický průvodce asi nebude úplně do detailu zkoumat, jak se klient v prohlíženém domě či místě cítí nebo jak na něj působí. Dobrý realitní makléř by však měl mít hodně empatie, aby tyto pocity mohl s klientem rozebrat. Právě vnitřní dojmy a pocity jsou to, co rozhoduje o koupi nemovitosti. A také o tom, zda se mu bude v nemovitosti dobře bydlet.

Zpětná vazba a následný postup

Dobrý realitní makléř by měl s klientem o nemovitosti dále komunikovat. Zavolat mu za pár dní a zeptat se ho na zpětnou vazbu, jak se mu líbilo na prohlídce a jak nemovitost hodnotí s odstupem času. I v případě, že nemá o koupi či pronájem zájem, jsou tyto informace pro makléře velmi cenné. Díky tomu ví, jak nemovitost na klienta působí a co může na příští prohlídce zlepšit.

Chcete i vy dobrého makléře? Tak se nám ozvěte.