Menu
20181012_121204

Příběh makléře Felixe – 2. díl: Porada

Moje první porada v realitní kanceláři. Jak bude asi vypadat? Zase bude šéf dvě hodiny mluvit o ničem a u toho mi vysvětlovat, že je to moje chyba a že je potřeba hlavně zvýšit plán? Kolegové v kanceláři mi říkali, že to tak úplně není, ale mohu jim věřit? Uvidíme…

S některými kolegy se dnes vidím poprvé. Přestože jsem byl už několik dní v kanceláři, zatím jsem je nepotkal. Ještě než porada začala, ptal jsem se, jak je to možné. A proč nechodí do práce. Odpověděli mi, že do práce chodí, ale že je jejich práce spíše u klienta než v kanceláři. Mají hodně prohlídek, náběrových schůzek a hlavně se potkávají i s lidmi, se kterými právě neobchodují, aby se o nich více dozvěděli a také aby jim mohli říct, v čem jim jako realitní makléři mohou pomoci.

V zasedačce je živo, makléři se chlubí, kdo na čem právě pracuje, a vyprávějí si veselé zážitky s klienty. Je tu příjemná uvolněná atmosféra, postupně se k ní přidávám. Po krátké prezentaci výsledků makléři představují své nově nabrané nemovitosti. Překvapuje mě, že několik kolegů, teď už i mých kolegů, reaguje s tím, že podobnou nemovitost hledají i pro svého klienta a hned na poradě se domlouvá několik prohlídek. U jedné nemovitosti se makléř ptá, zda bychom mu mohli poradit, jak co nejlépe odprezentovat nemovitost, se kterou si trošku neví rady. Dostává od kolegů rovnou několik tipů.

Pokračujeme přehledem plánovaných školení, akcí a informací o změně v sazbách hypoték. Zeptám se, proč se na poradě řeší i hypotéky. Odpovědí mi je, že dobrý makléř se musí orientovat i v této problematice. Když se tvářím tak, že je poznat, že mi studium finančních produktů nepřijde zrovna zábavné, dozvím se, že na hypotéky má kancelář spolupracujícího specialistu. Stejně jako advokáta, grafika a marketingového copywritera. Jsem ujištěn, že se mohu plně soustředit na realitní obchody, na rozšiřování svých znalostí a dovedností a všechny tyto odborné činnosti nechat na specialisty.

Poslední částí porady je miniškoleníčko. Dnes na téma “akvizice nových nemovitostí formou doporučení”. Dozvídám se, jak pracovat se stávajícími klienty a kontakty tak, abych získal doporučení na potenciálního klienta. Ukazujeme si i záznamy v CRM systému a práci s nimi. Je to velmi zajímavé, protože prý vůbec není nutné volat na neznámé kontakty a provádět studené telefonáty. Naopak, prý je práce makléře hlavně o tom, jak dát lidem kolem sebe vědět, co pro ně realitní makléř může udělat a kdy je příležitost jeho služeb využít. A jak k tomu využít nejen telefonování, ale třeba i sociální sítě nebo společenské akce.

Už se těším, až se do toho taky pustím. Ale jak najdu svoji první nemovitost, abych ji mohl prodávat? Kdo svěří nováčkovi byt či dům na prodej? V dalším díle vám prozradím, jakou odpověď jsem dostal od svých kolegů…